Half-Life-Art
کسب درآمد دلاری در ایران

یکی از محبوب ترین و پر سابقه ترین شوتر های اول شخص. Half-Life محصول کمپانی والو (Valve Corporation) از آن بازی هایی است که نمی توان در یک مقاله همه چیز را در موردش بازگو کرد. ما سعی کرده ایم تا توضیحات مختصر و در عین حال کاملی از دو شماره منتشر شده فرانچایز Half-Life را در این نوستالژی ارائه کنیم. در ادامه با دو عنوان Half-Life و Half-Life 2 بیشتر آشنا می‌شویم.

Half-Life

Half-Life در سال 1998 برای PC و سه سال بعد برای کنسول PS2 منتشر شد. این بازی توسط والو و با موتور GoldSrc (که نسخه تعدیل شده موتور Quake ساخته id Software بود) ساخته شد و به وسیله شرکت Sierra Entertainment انتشار یافت.

تبلیغات
پیشگیری و درمان افسردگی

داستان بازی در مورد «گوردون فریمن» یک دانشمند فیزیکدان، و یکی از بازماندگان حادثه Black Mesa بود. در این حادثه، طی یک واکنش فیزیکی غیر طبیعی، دیوار بین دنیاهای مختلف شکافته می شود و موجودات بیگانه از دنیایی به نام Xen وارد تاسیسات Black Mesa می شوند. گوردون که در تلاش است تا از Black Mesa فرار کند، متوجه می شود که باید با دو جناح مختلف مبارزه کند: یکی موجودات بیگانه و دیگری دسته ای از ارتش امریکا که برای سرپوش گذاشتن روی حادثه به Black Mesa حمله کرده اند و قصد دارند تا تمام موجودات زنده از جمله بازماندگانی مثل گوردون را نابود کنند تا هیچ کس از ماجرا با خبر نشود. در طول بازی، بارها با یک فرد مرموز به نام G-Man روبرو می شویم که به نظر می رسد فعالیت های گوردون را زیر نظر دارد. گوردون با همکاری تعدادی از دانشمندان و مامورین امنیتی بازمانده، خود را به «مجتمع لامدا» (لامدا = λ) می رساند؛ جایی که می تواند با کمک دوستانش وارد دنیای Xen شود و غولی به نام Nihilanth را نابود کند …

نوستالژی: Monkey Island
بیشتر ببینید

Half-Life یک شوتر اول شخص بود که گیم پلی آن از دو بخش مبارزات و حل معماها تشکیل می شد. معماهای بازی طراحی نوآورانه و جالبی داشتند و از تنوع قابل قبولی برخوردار بودند. Half-Life تقریبا اولین عنوانی بود که سکانس های از پیش تعیین شده را در گیم پلی اش استفاده نمود. به این ترتیب برخلاف سایر بازی های هم عصر که از میان پرده ها برای تعریف داستان شان استفاده می کردند، در Half-Life سکانس های از پیش تعیین شده برای این منظور استفاده می شدند که باعث می شد در تمام طول بازی، حتی یک لحظه از گوردون فاصله نگیریم و همه چیز را از طریق چشمان او ببینیم. این تکنیک بعدها در سایر عناوین شوتر به وفور مورد استفاده قرار گرفت.

میانگین امتیازات این بازی در سایت متاکرایتیک 96 از 100 است. این بازی موفق شد بیش از 50 بار توسط سایت ها و مجلات و جشنواره های مختلف به عنوان بازی سال انتخاب شود! در کتاب رکوردهای گینس سال 2008 نام Half-Life به عنوان پرفروش ترین بازی شوتر اول شخص تاریخ روی پلتفرم PC به ثبت رسیده است. سایت گیم‌اسپات از این بازی به عنوان “یک قدم انقلابی در تاریخ عناوین شوتر” یاد کرده و نام آن را در فهرست بزرگترین بازی های تاریخ خود ذکر نموده است.

Half-Life 2

Half-Life 2 در سال 2004 یعنی شش سال پس از بازی اول منتشر شد. این شماره از بازی به خاطر فیزیک واقعی، گرافیک مثال زدنی، هوش مصنوعی بی نظیر، انیمیشن های پویا، صداگذاری استادانه و داستان جذابش بارها و بارها مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و موفق شد تا 39 بار توسط منابع مختلف به عنوان بازی سال شناخته شود! این بازی با موتور Source ساخته شد که بعدها برای ساخت عناوین بزرگ دیگری نیز مورد استفاده قرار گرفت.

این یک محتوای ویژه است!

دسترسی فقط برای کاربران ویژه رسانه ویژن ها ممکن است.

نوستالژی: Robin Hood: The Legend of Sherwood
بیشتر ببینید

برای مشاهده محتوا وارد شوید!VIP-icon

ad
کسب درآمد دلاری در ایران

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

:bye: 
:good: 
:negative: 
:scratch: 
:wacko: 
:yahoo: 
B-) 
:heart: 
:rose: 
:-) 
:whistle: 
:yes: 
:cry: 
:mail: 
:-( 
:unsure: 
;-)